AGB
1. Tillämpningsområde
Följande allmänna affärsvillkor gäller för alla beställningar som ni som konsumenter och företagare gör via vår onlinebutik. En konsument är varje fysisk person som ingår en rättshandling för ändamål som huvudsakligen varken kan hänföras till dennes kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet. Ett företag är en fysisk eller juridisk person eller ett juridiskt personligt bolag som vid ingåendet av en rättslig transaktion agerar i utövandet av sin kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet. För företag gäller följande: Om ni använder motstridiga eller kompletterande allmänna affärsvillkor, invänds härmed mot deras giltighet; de blir endast en del av avtalet om vi uttryckligen har godkänt dem.
2. Avtalsparter, avtalets ingående, möjligheter till korrigeringar
Köpeavtalet ingås med MyCoffeebag, ägare Alexander Streck. Genom att lägga upp produkterna i onlinebutiken lämnar vi ett bindande erbjudande om att ingå avtal om dessa produkter. Ni kan först lägga våra produkter i varukorgen utan förpliktelser och när som helst korrigera era uppgifter innan ni skickar er bindande beställning genom att använda de korrigeringshjälpmedel som finns och förklaras i beställningsprocessen. Avtalet ingås när du accepterar erbjudandet om de produkter som finns i varukorgen genom att klicka på beställningsknappen. Omedelbart efter att beställningen har skickats får du en bekräftelse via e-post.
3. Avtalsspråk, lagring av avtalstexten
Språk som är tillgängliga för avtalets ingående: tyska. Vi sparar avtalstexten och skickar orderuppgifterna och våra allmänna villkor till dig i textform. Av säkerhetsskäl är avtalstexten inte längre tillgänglig via internet.
4. Leveransvillkor
Fraktkostnader: Utöver de angivna produktpriserna tillkommer fraktkostnader. Mer information om fraktkostnaderna finns i erbjudandena.
Leveransalternativ: Vi skickar produkterna till den leveransadress som anges i beställningsprocessen. Vi levererar endast via post. Det är tyvärr inte möjligt att hämta varorna själv.
5. Betalning
I vår butik kan du i princip använda följande betalningsmetoder:
- Förskottsbetalning: Om du väljer betalningssättet förskottsbetalning skickar vi våra bankuppgifter i ett separat e-postmeddelande och levererar varan efter mottagen betalning.
- Kreditkort: Ni anger era kreditkortsuppgifter under beställningsprocessen. Ert kort debiteras omedelbart efter att beställningen har gjorts.
- Amazon Pay: För att kunna betala fakturabeloppet via Amazon Payments Europe S.C.A. måste du vara registrerad hos Amazon, identifiera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsuppdraget.
- Apple Pay: Använd Safari, registrera dig hos Apple, aktivera Apple Pay, verifiera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsuppdraget.
- Google Pay: För att kunna betala via Google Ireland Ltd. måste du vara registrerad hos Google, ha aktiverat Google Pay och identifiera dig med dina inloggningsuppgifter.
- PayPal, PayPal Express: För att betala via PayPal måste ni vara registrerade hos PayPal, identifiera er med era inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsuppdraget.
6. Ångerrätt
Konsumenter har lagstadgad ångerrätt enligt vad som beskrivs i informationen om ångerrätt. Företagare har ingen frivillig ångerrätt.
7. Äganderättsförbehåll
Produkten förblir vår egendom tills full betalning har erlagts. För företag gäller dessutom följande: Vi förbehåller oss äganderätten till produkten tills alla fordringar från en pågående affärsrelation har betalats i sin helhet. Ni får sälja vidare den reserverade varan inom ramen för normal affärsverksamhet; alla fordringar som uppstår genom denna vidareförsäljning överlåts till oss i förskott till fakturabeloppet, och vi accepterar denna överlåtelse. Ni förblir behöriga att inkassera fordringarna, men vi har också rätt att inkassera fordringarna själva om ni inte fullgör era betalningsförpliktelser.
8. Transportskador
För konsumenter gäller följande: Om varor levereras med uppenbara transportskador, vänligen reklamera sådana fel omedelbart hos leverantören och kontakta oss omedelbart. Underlåtenhet att reklamera eller kontakta oss har inga konsekvenser för dina lagliga rättigheter och deras genomdrivande, i synnerhet dina garantirättigheter.
9. Garanti och garantier
9.1 Ansvar för fel: Om inte annat uttryckligen anges nedan gäller lagstadgat ansvar för fel.
9.2 Garantier och kundservice: Information om eventuella ytterligare garantier och deras exakta villkor finns vid respektive produkt och på särskilda informationssidor i onlinebutiken.
Kundtjänst: Ni kan nå vår kundtjänst för frågor, reklamationer och klagomål måndag till fredag kl. 08.00–17.00 på +49 9771 6301014 eller via e-post: info@mycoffeebag.de
10. Ansvar
Vi ansvarar alltid obegränsat för skador som orsakats av oss, våra juridiska ombud eller våra uppdragstagare vid skada på liv, kropp eller hälsa, vid uppsåtlig eller grovt vårdslös pliktförsummelse, vid garantilöften, i den mån sådana avtalats, eller i den mån produktansvarslagen är tillämplig. Vid brott mot väsentliga avtalsförpliktelser genom lätt vårdslöshet är ansvaret begränsat till den skada som var förutsebar vid avtalets ingående. I övrigt är anspråk på skadestånd uteslutna.
11. Tvistlösning
Europeiska kommissionen tillhandahåller en plattform för online-tvistlösning (OS). Vi är inte skyldiga och inte villiga att delta i ett tvistlösningsförfarande inför en konsumentförlikningsnämnd.
12. Slutbestämmelser
Om ni är företagare gäller tysk lag med undantag för FN:s köplag. Om ni är köpman i den mening som avses i handelslagen, juridisk person enligt offentlig rätt eller offentligrättslig specialfond, är exklusiv domstol för alla tvister som uppstår i samband med avtalsförhållanden mellan oss och er vår säte.
Allmänna affärsvillkor skapade med Trusted Shops juridiska textverktyg.

